Handelsbetingelser hos SD Teknik
Generelle oplysninger
SD Teknik
Enkeltmandsvirksomhed
Hellevej 2
2680 Solrød Strand
CVR nr.: 27280331
Telefon: 20961338
Email: info@sdteknik.dk
Betaling
SD Teknik modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard,
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i
DKK. Danske kroner og inkl. moms. Vi tager ikke kortgebyrer.
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og
det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for
dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende
ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:
www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
(Nævn de internationale kortudstedere, der kan benyttes hos jer, sammen med de
udløbsperioder, der er for reservationer for de enkelte kortudstedere.)
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Levering
SD Teknik tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre
herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 59 kr. Fri fragt ved køb over 1.200 DKK.
Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med GLS. Du kan vælge levering til pakkeshop eller til
hjemmeadresse.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste
udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da
kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter
bestillingen.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt
forud for køb af disse varer.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købelovens regler for varekøb, når du
handler hos os som forbruger. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale
og/eller fabrikation. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at Du kan få
varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den
konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert
håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har
opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er
opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
SD Teknik vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, hvis
reklamationen er berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine
fragtomkostninger.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
SD Teknik
Hellevej 2
2680 Solrød Strand
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Varer solgt til B2B har 1 års reklamationsret.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr.
og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko
oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger
og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fortrydelsesret på varer købt i vores webshop, når du handler
hos os som forbruger.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere
forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale
af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af
varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter modtagelsen og fra fortrydelsen
skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen kan gives pr. mail
på info@sdteknik.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du
ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, bedes
du udfylde den vedlagte Returseddel og sende varen til:
SD Teknik
Hellevej 2
2680 Solrød Strand
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give
tydelig meddelelse herom.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer
retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit
køb.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt
personligt præg.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du
har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse
med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt
ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere,
hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget
den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden
håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den
måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du
prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt.
Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af
købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på
modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur
må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug. I visse tilfælde kan det
betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig,
herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit
valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi
tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har
modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.
Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved
den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med
mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Afhentning i butik
På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik.
På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente
varen fysisk i vores butik.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for
følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi registrerer, behandler og videregiver dine personoplysninger med det formål, at
kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit
køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for SD Teknik. Heri
kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og
hvilke rettigheder du har som registreret.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@sdteknik.dk, hvis
det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus,
Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst
1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været
mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos emærket - uanset beløbets
størrelse. Læs mere her.
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU
Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@sdteknik.dk
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
SD Teknik
Hellevej 2
2680 Solrød Strand
e-mail: info@sdteknik.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min
købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: ___________________ Modtaget den: ___________________
Forbrugerens navn: __________________________________________________________
Forbrugerens adresse: _______________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _____________________________ Dato: _____
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12.04.202